La Mima's

LA MIMA’S

Je kent La Mima’s of je kent ze niet. Voor degene die ze niet kennen na het lezen van deze blog weet je weer heel wat meer. Samen met andere bloggers was ik uitgenodigd op de opening van haar eigen atelier.

Zelf  ken ik La Mima’s van de swoonnaaiweekends. Elke vrijdagavond komt ze met haar prachtige stofjes langs en dan kunnen we het niet laten om toch iets te kopen, want telkens zijn er pareltjes bij die je niet overal vindt.

Ik heb haar dan ook even kort geïnterviewd.

  1. Wanneer ben je gestart?
    Om precies te zijn in de zomer van 2014.
  2. Waarom ben je gestart met La Mima’s?
    Ik denk het dertigers dilemma. Drie kleine kinderen thuis, drukke baan, iedere dag file rijden. Dus toen ik 30 werd, heb ik op de rem getrapt en ben ik de modevakschool gaan doen. Ik ben altijd wel creatief bezig geweest, maar had op een gegeven moment de energie niet meer. Na een dag werken, luiers verschonen, nachtvoedingen, peutertantrums was de emmer leeg en was er geen ruimte meer in mijn hoofd voor creativiteit. Na het behalen van mijn diploma en ook de jongste naar school ging, ben ik gestart met la Mima’s. Aan huis, veel tijd met de kinderen en geen stress meer van werk buitenshuis. Inmiddels is het een serieuze business, die ik niet meer als hobbymatig zie en kan zien. Maar een bedrijf dat groeit en ambities heeft!

  3. Hoe bepaal je welke stoffen je in huis haalt?
    Oei, dat is een leuke! Ik heb mezelf altijd een beetje apart gevonden/gevoeld. Niet altijd de makkelijkste weg om te bewandelen, maar nu blijkt die andere kijk, de keuze voor anders juist één van mijn USP’s. Ik zoek stoffen uit die in het verlengde liggen van mijn persoonlijkheid. Anders dan anders en dat is waarom mensen mijn shop ook weten te vinden. Echino is een van mijn favoriete merken van begin af aan. Ik hou van de grove en natuurlijke uitstraling van het katoen/linnen in combinatie met de vaak grafische prints. Daarnaast zijn Cotton+Steel stoffen met een verhaal. Ze halen hun inspiratie uit hun jeugd, er zit een vleugje nostalgie in elke print. Dat vind ik mooi. En Alexander is ook zeker een van mijn favoriete: gewaagde prints, veel skulls (jep, i love skulls) en andere thema’s die me aanspreken.
  4. Waarom ook nog House of Mars erbij nemen?
    House of Mars is een nieuw label met handgemaakte tassen en woonaccessoires. House of Mars staat voor stoer, gewaagd, anders, natuurlijke materialen en uniek. De site komt voor einde van het jaar nog live. Heel spannend!
    Na drie jaar la Mima’s, kinderen die ’s nachts doorslapen en dus meer energie voor mij, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. la Mima’s is ontzettend leuk en geeft veel energie. Ik heb van niets een leuke zaak weten te maken met heel veel uitdagingen en obstakels. En het betaalt zich allemaal terug in leuk klantcontact, mooie nieuwe stoffen inkopen en veel inspiratie. Nu er meer ruimte en energie is, vind ik het leuk om weer iets nieuws op te zetten vanuit het niets. Voor House of Mars begin ik eigenlijk weer op 0. 0 Instagram volgers, 0 Facebook likes. Heel spannend om dat weer opnieuw op te zetten. En ik weet dat ik iets heb wat uniek is. Dus ik ga ervoor.
  5. Kan iedereen zomaar je atelier bezoeken? of best op afspraak?
    In de regel is het atelier geopend op maandag en donderdag van 9:30 – 16:30 uur en vrijdag van 9:30 – 14:00 uur.  Maar ook naast deze uren ben ik veel aanwezig, dus bel/app/message me en je kunt vaak al dezelfde of volgende dag terecht. Ook in de avonduren.
  6. Als je zelf nog iets zou willen toevoegen aan dit kort interview, wat zou dat dan zijn?
    Wat ik verder nog kwijt wil, is dat ik iedereen echt oprecht dankbaar ben voor hun vertrouwen, enthousiasme en dus ook hun bestellingen. Zonder dat zou la Mima’s er niet zijn. Het geeft veel voldoening en het is leuk om te zien waar mijn stoffen belanden en wat men ervan maakt. Dus blijf vooral bestellen, na!

Tenslotte mogen jullie allemaal mee feesten met mij en
la mimas

Bij bestellingen tot en met 25 december krijg bij aankoop van €25 aan stoffen -15% korting met de code “OPENINGSFEEST”. Bezoek dus de webshop en wie weet scoor je net dat “andere” stofje voor die leuke kerstcadeautjes.

P.S. hou zekers volgende blogs nog in het oog, want in januari feesten we gewoon weer verder maar sssh… nog niet doorvertellen

2 gedachten over “LA MIMA’S

Plaats een reactie